Pages

Wednesday, June 29, 2016

دو فیلم مستند از تولیدات خانه فیلم رویا راهی هند شدند

به گزارش«پایگاه خبری فیلم کوتاه افغانستان»: «پس از سال‌ها مبارزه» و «بچه‌های خیابانی» از تولیدات خانه فیلم رویا به بخش مسابقه‌ی جشن‌واره‌‌ی «کالچر آنپلاگد» هند راه یافتند.


فیلم‌های مستند «پس از سال‌ها مبارزه» ساخته‌ی مشترک رویا و الکا سادات و «بچه‌های خیابانی» ساخته‌ي عزیز دل‌دار، به بخش مسابقه‌ی هفتمین جشن‌واره‌ی فیلم مستند «کالچر آنپلاگد» هند راه پیدا کردند. 
«پس از سال‌ها مبارزه» نگاهی دارد بر زنده‌گی زنان افغانستان و مخصوصا مبارزات شان در 15 سال اخیر ... و فیلم مستند «بچه‌های خیابانی» درباره‌ی وضعیت کودکان کار و جاده است دراین مستند وضعیت اطفال به تحلیل گرفته می‌شود در روایت خطی این مستند پیرمردی است به نام باقی سمندر که برای نجات برخی از میلیون‌ها کودک درمانده از فاجعه٬ تجاوز٬ گدایی٬ دزدی و .. می‌کوشد.
به گفته‌ي برگزارکننده‌گان جشن‌واره‌ی بین‌المللی فیلم‌های مستند کالچر آنپلاگد فیلم‌های بخش مسابقه را در کشورهای هند و اندونزی و نیوزیلند به نمایش می‌گذارد و هم‌چنین فیلم‌ها بصورت آنلاین در دسترس مخاطبان این جشن‌واره قرار می‌گیرند.
این جشن‌واره‌ دارای بخش‌های موضوعی بوده و در هر بخش با موضوعات جنگ و جقوق بشر و موضوعات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، فیلم‌هایی را از سراسر جهان با شعار ‌‌«ترویج فیلم؛ ترویج آگاهی» به نمایش می‌گذارد. 
این جشن‌واره که بصورت آنلاین نیز برگزار می‌شود، از سال ۲۰۰۸ تا اکنون ۶۴ میلیون نفر بازدید کننده از ۳۹ هزار شهر دنیا داشته است.
مخاطبان این جشن‌واره عمدتاً از فعالان انسان‌شناسی، مردم‌شناسی، محققان و دانش‌مندان رشته‌های گوناگون علمی و تحقیقاتی‌اند که با اهداف فرهنگی و پژوهشی فیلم‌های این جشن‌واره را دنبال می‌کنند.


No comments:

Post a Comment