Pages

Friday, July 8, 2016

فیلم کوتاه تجربی "زن ممنوع" برای دومین بار در کانادا

به گزارش«پایگاه خبری فیلم کوتاه افغانستان»: فیلم کوتاه تجربی "زن ممنوع" در میان برگزیده‌گان جشن‌واره‌‌ی فیلم‌های زیر ۵ دقیقه‌ای "بازخورد" کانادا
فیلم کوتاه تجربی "زن ممنوع" ساخته‌ی یما رئوف پس از به نمایش درآمدن در جشن‌واره‌های متعددی این‌بار مهمان شهر تورنتو کانادا خواهد بود.
این فیلم کوتاه با پیام بلندش تا کنون توجه تعداد زیاد از جشنواره‌های بین المللی را، مانند جشنواره فیونکس در استرلیا، فیمینست‌اند کویر در رومانیا، جشنواره تریس در ایتالیا، جشنواره ایست وان در کانادا و جشنواره بین المللی زنان هرات را به خود جلب کرده است و موفقیت‌های این فیلم برای رسیدن تا درب‌های بین المللی یی دیگر سینما هنوز ادامه دارد.
کارگردان: یما رئوف
دستیار کارگردان: عمر فره‌مند
هنرپیشه نقش اول: نورجمال
تهیه کننده: غفور ابرام
مشاور فیلمنامه: احسان نعمتی
زمان: ۳ دقیقه
ژانر: کوتاه
تولید: ۲۰۱۵ - افغانستان، کوروش پرودکشن، تلویزیون خاور اچ دی
داستان فیلم به نقل کارگردان: زندگی زنان را در جوامع بنیادگرایی نشان می‌دهد، جایی که زنان بیشتر از انتخاب‌های شخصی و انسانیشان در زندگی منع می‌شوند و حتی در این راه جان می‌دهند. فقط تعداد کم از آنان به مبارزه برای حقشان برمی خیزند و برای آن می‌جنگند.
در ضمن فیلم نشان می‌دهد که انسان‌ها فقط نقاب بدجنسانه دارند و پشت آن نقاب شخص عادی‌ی مثل من و تو نهفته است که آن تقاب بدجنسانه را باید درید.

No comments:

Post a Comment