Friday, June 17, 2016

فیلم کوتاه داستانی "جانشین" در ایرلند

به گزارش«پایگاه خبری فیلم کوتاه افغانستان»: فیلم کوتاه داستانی "جانشین" ساختهٔ مسعود اسلامی برای حضور در "جوایز فیلم حقوق بشر" شهر دبلین ایرلند انتخاب شد.

"جانشین" فیلم داستانی کوتاه و با موضوع حقوق بشری، حقوق زن و ازدواج‌های اجباری تهیه شده است. در فیلم؛ پدری دختر نوجوان خود را وادار به ازدواج با مردی کهن‌سال می‌کند تا با پولی که ازین طریق بدست آمده بتواند با زن و دختر نوجوانش کشور را از بیم جنگ‌های آینده ترک کند. آن دختر هر روز در خانه شوهر آزار می‌بیند و لت و کوب می‌شود و سرانجام از خانه شوهر به جای نامعلومی فرار می‌کند. مرد کهن‌سال خانواده عروس را مقصر می‌داند و خواهان پس گرفتن هزینه‌هایی می‌شود که بابت عروسی پرداخته است و پدر دختر که حاضر به پرداختن پول نیست٬ دختر دومی خود را به آن مرد می‌سپارد.
این فیلم پیش از این در جشن‌واره‌های داخلی و بین المللی در کشورهای سوئد٬ هند٬ انگلیس و آمریکا نیز حضور داشته است که مهم‌ترین دست‌آورد در عرصهٔ بین‌المللی را به عنوان بهترین فیلم کوتاه داستانی از جشن‌واره صدای زنان آمریکا سال ۲۰۱۴ و هم‌چنین برندهٔ بهترین فیلم داستانی از جشن‌واره فیلم مهرگان را به‌دست آورده است.

انجمن ایرلندی٬ آزادی‌های مدنی دیده‌بان مستقل و پیش‌رو حقوق بشری (ICCL) به منظور تضمین برخورداری کامل از حقوق بشر برای همه کار خود را در سال ۱۹۷۶ میلادی آغاز کرده است که فعالیت اصلی آن مبارزات حقوق بشری از جمله٬ حق قانونی طلاق و حقوق کودکان و حقوق بانوان است. 

جوایز فیلم حقوق بشر روز ۳۰ جون سال ۲۰۱۶ میلادی در شهر دبلین ایرلند برگزار می‌گردد.

No comments:

Post a Comment