Friday, February 21, 2014

چهار فیلم مستند از افغانستان در دهمین جشن‌واره بین‌المللی فیلم بانوان هند

دهمین جشن‌واره بین‌المللی فیلم بانوان توسط انجمن بین‌المللی بانوان در رادیو و تلویزیون (IAWAT) با تاکید بر سینمای سریلانکا در مرکز بین‌المللی هند برگزار می‌گردد.

به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه افغانستان»: چهار فیلم مستند از چهار فیلم‌ساز در این دوره ازین جشن‌واره حضور دارد. 
فیلم‌های مستند 'زنی در صحرا می‌خواند' ساخته الکا سادات٬ 'در پس برقع' ساخته صحرا موسوی٬ 'سرزمین مادری افغانستان' ساخته صدیقه مجددی و 'فرش بافان' ساخته بطول مرادی فیلم‌هایی هستند که برای حضور در این دوره این جشنواره انتخاب شده‌اند.
دهمین جشن‌واره بین‌المللی فیلم بانوان هند از پنجم تا هفتم ماه مارچ سال جاری در هند برگزار می‌گردد.

Monday, February 17, 2014

یک فیلم از افغانستان در نه‌مین جشنواره بین المللی فیلم صد ایران


به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه افغانستان»: فیلم پویانمایی (انیمیشن) 'یک آرزو' ساخته محمد عارف عابدیان در نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های صد ثانیه‌ای ایران در بخش رقابت بین‌الملل همراه چهل و یک فیلم دیگر از سرتاسر جهان حضور دارد.

در طرح یک آرزو از قاصدک به عنوان شخصیت پیام رسان آرزوی کودکی درمنطقه جنگ زده افغانستان استفاده شده. قاصدکی که با عبور و دیدن واقعیت های دلخراش این سرزمین به دخترکی می رسد! قاصدک با دیدنزندگی غم انگیز کودک سعی در رساندن رویا و آرزویی میکند  که همه ی کودکان افغان حق داشتن آن را دارند صلح و آرامش در کنار خانواده!آرزویی که سال هاست از آن ها گرفته شده!


قابل یادآوریست ۱۵ فیلم از افغانستان برای حضور در هشتمین دوره این جشنواره ارسال شده بود که تنها شش فیلم در بخش رقابت توانستند حضور یابند که فیلم 'ندامت' ساخته میرویس رکاب توانست جایزه ویژه بین‌الملل را بدست آورد.
نهمین جشنواره فیلم صد از ۷ تا ۹ حوت (اسفند) ۱۳۹۲ در تهران برگزار می‌شود.

Wednesday, February 5, 2014

فراخوان تولید فیلم‌های پویانمایی


به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه افغانستان»: گویته انستیتوت آلمان در کابل از تولید تعدادی فیلم کوتاه پویانمایی (انیمیشن) حمایت مالی می‌کند.
این دومین بار است که گویته انستیتوت آلمان در افغانستان از تعدادی فیلم‌ پویانمایی (انیمیشن) حمایت مالی می‌کند. موضوع طرح‌هایی که مورد حمایت قرار خواهند گرفت 'کودک' می‌باشد.

علاقمندان می‌توانند طرح‌های خود را تا اول حوت (۲۰ فبروری ۲۰۱۴) امسال به آدرس برقی زیر ارسال کنند. برای دریافت اطلاعات بیش‌تر می‌توانید با شماره‌های زیر نیز در تماس شوید.


assistent@kabul.goethe.org
0202105200 / 0772840631/ 0786816816