Monday, March 31, 2014

فیلم 'آخر قصه' در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های خاورمیانه ایتالیا


به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه افغانستان»: فیلم کوتاه داستانی 'آخر قصه' ساخته غفار آزاد برای حضور در جشن‌واره بین‌المللی فیلم‌های خاورمیانه ایتالیا انتخاب شده است.


خلاصه‌ داستان این فیلم:
شوهر رویا چند سال پیش در شب عروسی‌شان توسط آمریکایی‌هادست گیر و به زندان برده می‌شود. برادر شوهر رویا تصمیم می‌گیرد که خواهرش با برادر شوهرش ازدواج کند؛ ولی رویا این ازدواج را قبول ندارد و در انتظار شوهرش می‌ماند….

این جشنواره در شهر فلورانس ایتالیا برگزار می‌شود که هر ساله فیلم‌های موفق و برتر جشنواره‌های بین‌المللی را به نمایش و رقابت می‌گذارد. در این جشنواره همچنین ویدئو آرت‌های برتر و آثار نقاشان و عکاسان مطرح دنیا به نمایش در می‌آید.

در دوره های پیشین این جشنواره فیلم‌های «وژمه» برمک اکرم و «پشت برقع» صحرا موسوی و... نیز از افغانستان به نمایش در آمده‌اند.
این جشن‌واره از ۹ تا ۱۴ آپریل در شهر فلورانس ایتالیا برگزار می‌شود.

Saturday, March 1, 2014

جایزه بهترین انیمیشن در بخش بین‌الملل نهمین جشن‌واره فیلم بین‌المللی فیلم صد ایران برای افغانستان


به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه افغانستان»: فیلم انیمیشن 'یک آرزو' ساخته محمد عارف عابدیان که تنها نمایندهء افغانستان در این جشن‌واره بود توانست جایزه بهترین فیلم را در بخش انیمیشن بین‌الملل را دریافت کند. لوح تقدیر٬ تندیس جشن‌واره و همچنین جایزه نقدی به این فیلم تعلق یافت.

در طرح یک آرزو از قاصدک به عنوان شخصیت پیام رسان آرزوی کودکی درمنطقه جنگ زده افغانستان استفاده شده. قاصدکی که با عبور و دیدن واقعیت های دلخراش این سرزمین به دخترکی می رسد! قاصدک با دیدنزندگی غم انگیز کودک سعی در رساندن رویا و آرزویی میکند  که همه ی کودکان افغان حق داشتن آن را دارند صلح و آرامش در کنار خانواده!آرزویی که سال هاست از آن ها گرفته شده!

قابل یادآوریست ۱۵ فیلم از افغانستان برای حضور در هشتمین دوره این جشنواره ارسال شده بود که تنها شش فیلم در بخش رقابت توانستند حضور یابند که فیلم 'ندامت' ساخته میرویس رکاب توانست جایزه ویژه بین‌الملل را بدست آورد.
نهمین جشنواره فیلم صد از ۷ تا ۹ حوت (اسفند) ۱۳۹۲ در تهران برگزار شد.