Tuesday, March 29, 2016

فیلم‌ کوتاه داستانی "قهوه‌ و چای سبز" بازهم میزبان در شهر لندن

به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه افغانستان»: فیلم‌ کوتاه داستانی "قهوه‌ و چای سبز" به بخش رقابت جشن‌واره بین‌المللی فیلم‌های آنلاین The ModCon انگلستان راه یافته است.

 فیلم‌ کوتاه داستانی "قهوه‌ و چای سبز" که به پدیده‌ی مهاجرت مهاجرین افغانستانی که از ایران به سمت اروپا در حرکت هستند می‌پردازد٬ پیش ازین در جشن‌واره‌‌ی بین‌المللی فیلم خورشید طلایی انگلستان و سی ویکمین جشن‌واره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران نیز حضور داشته است.
جشن‌واره‌ی بین‌المللی ModCon یک پلت فرم چند رسانه‌ای است که میزبان سه ماهه فیلم به صورت آنلاین به منظور ترویج و معرفی فیلم سازان و افرادی است که آرمان٬ جهانی امن‌تر و به‌تر را برای زنده‌گی در سر دارند می‌باشد.

Monday, March 28, 2016

فیلم‌کوتاه داستانی "خانم آقای فاضلی" در میان برگزیده‌گان نخستین جشن‌واره بین‌المللی فیلم کوتاه بی‌کلام تهران


به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه افغانستان»: فیلم‌ کوتاه داستانی "خانم آقای فاضلی" به بخش رقابت نخستین جشن‌واره بین‌المللی فیلم کوتاه بی‌کلام تهران راه یافت.

فیلم‌کوتاه داستانی "خانم آقای فاضلی" ساخته‌ی حسن فاضلی درباره زن گدایی است که هیچ سرپرستی ندارد و کوشش دارد زنده‌گی مستقلی داشته باشد. این زن دختری دارد که در حال از دست‌دادن بینایی خود است و باید عمل جراحی شود. این زن برای شفا دادن چشمان دخترش تمام سعی‌اش را می‌کند. اما در جامعه سنتی افغانستان٬ چون این زن بی‌سرپرست است٬ مردم انتظار دارند تا او دست به روسپی‌گری زند. زن با مشکلات زیادی مواجه می‌شود تا مستقل بماند و دست به تن‌فروشی نزند.
بازیگران اصلی این فیلم فاطمه حسینی همسر و نرگس فاضلی دختر کارگردان این فیلم هستند.

این فیلم پیش ازین برنده‌ی جایزه بهترین کارگردانی در دومین جشن‌واره بین‌المللی حقوق بشر افغانستان شده بود و هم‌چنین در چندین جشن‌واره‌ی بین‌المللی دیگر همچون فیلم "حالا صدای زن" آمریکا نیز حضور داشته است.

فیلم‌ کوتاه داستانی "خانم آقای فاضلی" همراه با ۶۹ فیلم دیگر از کشورهایی چون فرانسه٬ آمریکا٫ لهستان٫‌ هلند٬ آلمان٫ اسپانیا٬ انگلستان٬ آرژانتین٬ ایتالیا٬‌کانادا٬‌ترکیه و... به رقابت می‌پردازد.