Friday, November 27, 2015

فیلم‌های راه یافته به سومین جشن‌واره بین‌المللی فیلم مستند افغانستان در سویدن

به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه افغانستان»: سومین جشن‌واره بین‌المللی فیلم مستند افغانستان در سویدن فیلم‌های راه یافته به بخش رقابت این جشن‌واره را اعلام کرد.


ریاست داوران این جشن‌واره را صحرا کریمی برعهده دارد که راضی محبی (مستند‌ساز)٬ بصیر سیرت (مستند‌ساز) و مریم ابراهیمی مستند‌سازی از ایران او را در انتخاب بهترین آثار از میان یازده فیلم کوتاه و بلند مستند راه یافته به بخش پایانی این جشن‌واره را همکاری می‌کنند.
 "دوست من٬ مرضیه" از کریس ماتیلا(فنلاند)٬ "پس از سکوت" رحمان عالمی٬ "زنان پشت فرمان" صحرا کریمی٬ "فراتر از خسته‌گی" باقر توکلی٬ "جستجو برای یک راه" رضا ساحل٬ "از دست رفته‌ای در سقف جهان" فردریک لاگرانجی٬ "مرگ بر کمره" قاسم حسینی٬ "L- is for light and D- is for darkness" حسیب‌الله عصمتی٬ "تحمل بار سختی" منا حیدری٬ "پشتو زمین-شاعران زن افغان" سیموس مورفی٬ "بلبل" رضا یمک٬ یازده فیلم مستندی هستند که به بخش پایانی این جشن‌واره راه یافته‌اند.

سومین جشن‌واره بین‌المللی فیلم مستند افغانستان در سویدن از ۱۱ تا ۱۳ سپامبر ۲۰۱۵ در شهر استکهلم٬ سویدن برگزار خواهد شد.

Monday, November 23, 2015

فیلم "زن ممنوع" در شهر ونکوور کانادا


فیلم کوتاه "زن ممنوع" ساخته‌ی یما رئوف پس از به نمایش درآمدن در جشن‌واره‌های متعددی این‌بار مهمان شهر ونکوور در تایخ ۶ دسامبر ۲۰۱۵ خواهد بود.
این فیلم کوتاه با پیام بلندش تا کنون توجه تعداد زیاد از جشنواره‌های بین المللی را، مانند جشنواره فیونکس در استرلیا، فیمینست‌اند کویر در رومانیا، جشنواره تریس در ایتالیا، جشنواره ایست وان در کانادا و جشنواره بین المللی زنان هرات را به خود جلب کرده است و موفقیت‌های این فیلم برای رسیدن تا درب‌های بین المللی یی دیگر سینما هنوز ادامه دارد.
کارگردان: یما رئوف
دستیار کارگردان: عمر فره‌مند
هنرپیشه نقش اول: نورجمال
تهیه کننده: غفور ابرام
مشاور فیلمنامه: احسان نعمتی
زمان: ۳ دقیقه
ژانر: کوتاه
تولید: ۲۰۱۵ - افغانستان، کوروش پرودکشن، تلویزیون خاور اچ دی
داستان فیلم به نقل کارگردان: زندگی زنان را در جوامع بنیادگرایی نشان می‌دهد، جایی که زنان بیشتر از انتخاب‌های شخصی و انسانیشان در زندگی منع می‌شوند و حتی در این راه جان می‌دهند. فقط تعداد کم از آنان به مبارزه برای حقشان برمی خیزند و برای آن می‌جنگند.
در ضمن فیلم نشان می‌دهد که انسان‌ها فقط نقاب بدجنسانه دارند و پشت آن نقاب شخص عادی‌ی مثل من و تو نهفته است که آن تقاب بدجنسانه را باید درید.

Wednesday, July 8, 2015

فراخوان حضور در جشن‌واره سالانه‌ی "پنجره‌ای رو به صلح"





خاته سینمای مستند افغانستان، در هماهنگی با مرکز مطالعات دانشگاه کابل، جشنواره یک ساله‌ی خود را زیر نام ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍پنجره ای رو به صلح آغاز میکند. مراسم افتتاحیة برنامه بعد از ختم ماه رمضان اعلام خواهد شد. این برنامه که به صورت ماهانه برگزار می شود، در هر ماه چهار فیلم را با حضور کارگردان و جلسة نقد و بررسی فیلم به نمایش می گذارد. در محفل اختتامیة جشنواره، برای ‍‍‍‍پنج فیلم برتر داخلی و خارجی ستایشنامه تقدیم می شود. فیلم های برتر با رای تماشاگران انتخاب می شوند. از سینماگران دعوت می کنیم برای فرستادن آثار سینمایی خود با شماره تلفن و یا امیل زیر تماس بگیرند. مهلت ‍برای فرستادن آثار برای سه ماه اول جشنواره، ۱۵ جولای است.
Email: adochouse@gmail.com
Tel: 0798151541

Sunday, April 19, 2015

"پس از مرگ خدا" تجربه‌ای دیگر از برادران موسوی

 
به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه افغانستان»: فیلم‌ کوتاه داستانی "پس از مرگ خدا" تجربه‌ای دیگر از برادران موسوی در گروه سینمایی مریم فیلم-کابل تولید شد.

فیلم ۱۳ دقیقه‌ای "پس از مرگ خدا" که با نقش‌آفرینی مارینا گلبهاری همراه است اثری‌ست نمایش دهنده‌ی بی‌ثباتی رفتار چند شخصیت در زمان‌ها و مکان‌های مختلف که منجر به خودپرستی می‌شود.

عوامل این فیلم:

مشاور هنری: صدیق برمک

بازیگران:
مارینا گلبهاری
غلام‌حسین حسینی
شکیب موسوی
بی‌بی سعید سادات

نویسنده و کارگردان:‌ حسین و علی موسوی
تهیه کننده: نقی موسوی
تدوین‌گر: ابوالفضل عبداللهی
مدیر تولید: حسن فاضلی
مدیر تصویربرداری: نقی موسوی
تصویربردار: قاسم حسینی
نورپرداز و صداگذار: ضیا ابراهیمی
صدابردار: محمد میلاد مهراد
طراح صحنه: داوود ساجدی و محمود اسلامی
طراح لباس: صدیقه حسینی
منشی صحنه: شریفه مهراد

عکاس: هادی موسوی

Saturday, April 11, 2015

فیلم سینمایی "مینه‌ء سرگردان" در جمهوری چک

به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه افغانستان»: فیلم‌ سینمایی "مینه‌ء سرگردان" ساخته یوسف برکی به بخش رقابت در پنجاه‌ و پنجمین جشن‌واره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان زلین جمهوری چک راه پیدا کرد.
 "مینه‌ء سرگردان" پیش از این در شصت و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در بخش رقابت راه پیدا کرده بود.
 پنجاه و پنجمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان زلین از ۲۹ می تا ۴ جون ۲۰۱۵ در زلین جمهوری چک برگزار می‌شود.

Monday, March 9, 2015

فراخوان سومین دور جشنواره بین المللی فیلم زنان - هرات


۲ حوت (اسفند) ۱۳۹۳ برابر با ۲۱ فبروری ۲۰۱۵
دبیرخانه سومین دور "جشنواره بین المللی فیلم زنان – هرات" از فیلم سازان ملی و بین المللی تقاضا می کند فیلم های داستانی، مستند و انمیشن بلند و کوتاه خود را که سوژه اصلی آن ها زنان باشد برای شرکت در این جشنواره که در 19 ـ 24 میزان 1394 برابر با 11 ـ 15 اکتبر 2015 در شهر هرات افغانستان برگزار می شود ارسال کنند.
مهلت ارسال فیلم به دبیرخانه سومین دور این جشنواره برای سه ماه در نظر گرفته شده و علاقه مندان می توانند آثار خود را الی تاریخ 2 جوزای 1394 برابر با 24 می 2015 به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
سومین دور این جشنواره نیز جنبه رقابتی دارد و به فیلم های برتر تندیس جشنواره اهدا خواهد شد. فیلم های این جشنواره توسط هیأت داورانی متشکل از سینماگران و منتقدان ملی و بین المللی در دو بخش داخلی و خارجی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
تندیس های سومین دور این جشنواره در بخش داخلی به بهترین فیلم داستانی، بهترین فیلم مستند، بهترین انمیشن، بهترین کارگردان فیلم داستانی، بهترین کارگردان فیلم مستند، بهترین فیلم نامه، بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر خوردسال دختر، بهترین سینماتوگرافی، بهترین صدابرداری و بهترین تدوین اهدا خواهد شد.
تندیس های این جشنواره در بخش بین المللی به بهترین فیلم داستانی بلند، بهترین فیلم مستند، بهترین فیلم کوتاه و بهترین انمیشن اهدا می گردد.
جشنواره بین المللی فیلم زنان – هرات را بنیاد آرمان شهر و خانه فیلم رویا در حمل (فروردین) 1392 خورشیدی برابر با مارچ 2013 تأسیس کردند.
اولین و دومین دور این جشنواره در ارگ شهر باستانی هرات برگزار شدند و پذیرای صدها فیلم از افغانستان و سراسر جهان بودند. این جشنواره در دو دور گذشته خود با حضور تعدادی از فیلم سازان مطرح ملی و بین المللی توجه صدها رسانه را در سراسر دنیا به خود جلب کرد و هزاران نفر فیلم های منتخب جشنواره را تماشا کردند.
لطفا در فرستادن آثار به نکات زیر توجه کنید:
مهلت نهایی ارسال آثار به دبیر خانه جشنواره 2 جوزای 1394 خورشیدی برابر با 24 می 2015 میلادی است.
فیلم هایی را که به دبیرخانه جشنواره ارسال می شوند یا باید کارگردان های زن ساخته باشند و یا اگر کارگردان های مرد ساخته اند، موضوع آنها باید مرتبط به مسأله زنان باشد.
فیلم ها را می توانید به صورت مستقیم، از طریق پست، ایمیل و یا با فرستادن لینک فیلم به آدرس های دبیر خانه جشنواره ارسال کنید. قابل یادآوری است که دبیرخانه جشنواره هزینهارسال فیلم ها را متقبل نخواهد شد.
فیلم های ارسالی باید در یکی از این فرمت ها باشند: 4K, 2K, HD, HDV
شرکت کنندگان در این جشنواره باید فورم ضمیمه این فراخوان را به صورت کامل و واضح پر کنند و همراه فیلم به دبیر خانه جشنواره ارسال دارند، در غیر این صورت فیلم شان پذیرفتهنخواهد شد.
یک عکس از کارگردان فیلم و چند عکس از پوستر و نماهای فیلم با فرمت (JPEG) در ضمیمه ارسال شود.
در صورتی که مایل هستید فیلم تان را از طریق انترنت برای ما ارسال کنید و حجم این فیلم کمتر از 2GB باشد می توانید از این وبسایت برای ارسال استفاده کنید:https://www.wetransfer.com
چگونه با ما تماس بگیرید:
• آدرس ارسال: افغانستان، کابل، کوچه اول دهمزنگ یا تپه سلام، روبروی مسجد محمدیه، خانه فیلم رویا
• ایمیل: womenfilmfestival.herat@gmail.com
• شماره های تماس در افغانستان: 0093798106275/ 0093707139184/ 0093700427244
• بین المللی: 0033662153297
وبسایت: http://afghanistanintwomenfilmfestival.com
برای دانلود فورمه های فراخوان بر روی لینک زیر کلیک کنید
www.afghanistanintwomenfilmfestival.com
afghanistanintwomenfilmfestival.com

Thursday, February 5, 2015

دو فیلم کوتاه از افغانستان در جشنواره پرایاگ هند


به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه افغانستان»: فیلم‌های مستند "گناه من؟" ساخته حفیظ‌الله رامین یوسفی و "بالای جاده" ساخته عاقله رضایی دو فیلم از افغانستان هستند که به بخش رقابت در جشن‌واره بین‌المللی فیلم پرایاگ هند راه پیدا کردند.
این جشن‌واره از ۲۶ تا ۲۸ فبروری سال جاری در شهر الله آباد هند برگزار می‌گردد.