Thursday, October 9, 2014

فراخوان سیزدهمین جشن‌واره بین‌المللی فیلم زنان؛ مور

به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه افغانستان»: جشن‌واره بین‌المللی فیلم زنان؛ مور(فیلم بنفش) سیزدهمین دوره خود را با حضور زنان فیلم‌ساز از سراسر دنیا در ترکیه برگزار می‌کند.

این جشن‌واره به منظور گسترش تبادل ایده‌ها و تجارب در میان زنان در سطح بین‌المللی و همچنین برای از بین بردن تبعیض جنسیتی فیلم‌های تولید شده توسط بانوان را که شامل تم‌هایی مانند 'خشونت نسبت به زنان'٬ 'افتخار" باشد را می‌پذیرد.
برای ثبت نام درین جشن‌واره اینجا را کلیک کنید.

Wednesday, October 8, 2014

سه فیلم کوتاه از افغانستان در جشن‌واره جهانی فیلم و شعر٬ صلح و حقوق بشر کانادا



به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه افغانستان»: سه فیلم کوتاه‌ از افغانستان در دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا به نمایش گذاشته می‌شوند.

فیلم داستانی "ناشناخته" ساخته غفار فیض‌یار و فیلم‌های مستند "گرگ‌های خیابان" ساخته رحمت‌الله حیدری و "زندگی در عطش" ساخته شریف سعیدی فیلم‌هایی هستند که در چهارمین جشن‌واره جهانی فیلم و شعر صلح و حقوق بشر کانادا در دانشگاه بریتیش کلمبیا به نمایش گذاشته خواهند شد.

 در سال ۲۰۱۲ فیلم مستند "تقدیر شکسته شعر" ساخته‌ی دیگری از رحمت‌الله حیدری بهترین فیلم در این جشن‌واره شناخته شده بود.
 چهارمین جشن‌واره جهانی فیلم و شعر٬ صلح و حقوق بشر کانادا از ۶ تا ۲۶ اکتبر ۲۰۱۴ برگزار می‌شود.

Monday, October 6, 2014

فیلم کوتاه داستانی 'تعویذ' در بیست و سومین جشن‌واره بین‌المللی فیلم‌ "هارتلند" امریکا


به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه افغانستان»: فیلم کوتاه داستانی 'تعویض' ساخته علی حکیم برای حضور در بیست و سومین جشن‌واره بین‌المللی فیلم‌ "هارتلند" امریکا انتخاب شده است.
 فیلم کوتاه داستانی 'تعویض' قصه پیرمرد تعویض‌ نویسی‌ است که به عنوان ناجی مردم در روستایی دور افتاده از افغانستان کسب درآمد می‌کند.
 این فیلم پیش‌ ازین نیز در چندین جشن‌واره معتبر جهانی در کشورهای آلمان٬‌ ایتالیا٬ کانادا و امریکا حضور داشته است.



فیلمسازان شرکت کننده در نمایش های متعدد فیلمشان و همچنین دیگر مراسم های ویژه جشنواره حضور پیدا می کنند و اجازه می دهند که میان فیلمسازان و تماشاگران تعامل صورت بگیرد. فیلم های شرکت کننده در این جشنواره بر اساس کیفیت کلی هنری و تکنیکی خود قضاوت می شوند. علاوه بر این، چگونگی ایجاد تغییرات مثبت در زندگی مردم از طریق قدرت تغییر دهندگی فیلم، معیاری است که هر فیلم بر اساس آن سنجیده می شود. هر فیلم شرکت کننده از یک پروسه داوری پیچیده عبور می کند و حداقل سه مرتبه نمایش داده می شود.
جشنواره فیلم هارتلند قصد دارد تا از طریق قدرت تغییر دهندگی فیلم، الهام بخش فیلمسازان و تماشاگران باشد. بیست و دومین جشنواره سالانه هارتلند در شهر ایندیاناپولیس آمریکا از ۱۶ الی ۲۵ اکتبر ۲۰۱۴ برگزار می شود.