Saturday, August 17, 2013

'خرید و فروش زنان' عنوان فراخوان دومین جشنواره بین‌المللی فیلم 'حالا صدای زن' امریکا

به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه افغانستان» دومین جشنواره بین‌المللی 'حالا صدای زن' با عنوان 'خرید و فروش زنان' فراخوان اعلام کرد.

صداهای متحد جهانی علیه خشونت با هدف به تصویر کشیدن یک درک عمیق‌تر از مسئله جهان گسترده‌ای از خشونت‌های جنسی علیه زنان٬ اما بطور خاص بر روی عوامل مؤثر به این چالش جهانی در جوامع با اکثریت جمعیت مسلمان٫ تمرکز می‌کنند.

دومین جشنواره بین‌المللی فیلم 'حالا صدای زن' امریکا فیلم‌های کوتاه داستانی٫ مستند٬ تجربی و دانشجویی را از فیلمسازان آماتور و حرفه‌ای می‌پذیرد.
قاچاق جنسی٬ برده‌برداری٬ بردگی خانگی٬ ازدواج اجباری و آزار و اذیت جنسی از جمله موضوعات مورد پذیرش این جشنواره می‌باشد.
جشنواره فیلم 'حالا صدای زن' امیدوار است محیط مجازی و واقعی را ایجاد کند تا در آن بحث میان فعالان پرشور٫ کارگردانان و تصمیم گیرندگان منجر به راه حل‌های خلاق و همبستگی در مبارزه با این موانع به صلح٫ رفاه٬ شان و منزلت زنان شود.

نخستین دوره این جشنواره که در سال ۲۰۱۱ در لس آنجلس برگزار شده بود افغانستان با هفده فیلم حضور داشت که فیلم‌های افغانستانی جوایز بهترین فیلم داستانی (دوباره زندگی ساخته سید حسن فاضلی)٬ بهترین فیلم مستند (دهکده‌آی که ناقص‌العقلم می‌نامند ساخته الکا سادات)٬ مقام سوم فیلم داستانی (عینک آفتابی ساخته مصطفی کیا) را برای سینمای افغانستان به ارمغان آورند و همچنین فیلم 'سیاه گرد' ساخته  نادیا حسینی شایان تعریف و تمجید شد.

این جشنواره در ماه می سال ۲۰۱۴ در لس‌انجلس برگزار خواهد شد. آخرین مهلت ثبت نام تا پایان سال ۲۰۱۳ و مهلت ثبت نام دیرهنگام ۳۱ جنوری سال ۲۰۱۴ می‌باشد. برای کسب معلومات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت این جشنواره مراجعه کنید.

No comments:

Post a Comment