Monday, October 29, 2012

یک فیلم کوتاه افغانستانی از پرتگال جایزه گرفت


جایزه بهترین فیلم بازهم برای فیلم مستند "شب خاکی" ساخته علی هزاره


علی هزاره برای چندمین بار موفق به کسب جایزه بهترین فیلم مستند برای فیلم "شب خاکی" شد.
فیلم کوتاه مستند شب خاکی ساخته علی هزاره بعد از حضور در چندین جشنواره بین‌المللی فیلم و کسب جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره بین‌المللی فیلم سینما دوریئل (سینما حقیقت) فرانسه٬ جایزه بهترین فیلم مستند را از دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم "Signes de Nuit" فرانسه اینبار جایزه بهترین فیلم کوتاه (زیمنس) را از دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه داکلیسبوا از کشور پرتگال دریافت کرده است. 
قابل یادآوریست سمیرا مخملباف یکی از فیلمسازان مطرح ایرانی در این جشنواره به عنوان داور حضور داشت.
فیلم مستند شب خاکی ساخته فیلم ساز جوان، علی هزاره، پیش از این برنده دو جایزه مهم، در سی و چهارمین فستیوال بین المللی سینما دو رئال فرانسه (سینمای حقیقت) شد.
در شب پایانی این فستیوال دوبار نام افغانستان شنیده شد و فلم شب خاکی جایزه نگاه ویژه داوران و جایزه بهترین مستند کوتاه سال را از آن خود ساخت.
 علی هزاره فیلم ساز جوانی است که سال ها در تلویزیون های خصوصی کشور، در بخش های تولید و کارگردانی مشغول به کار بوده است. مدتی نیز در تلویزیون ملی، در بخش تولید برنامه های ویژه برای کودکان کار کرده است.
            

شب خاکی، محصول سال 2011 آتیلیه واران افغانستان است که به دلیل نگاه ویژه فیلم ساز به شرایط اجتماعی افغانستان، از سوی هیات داوران فسیتوال سینما حقیقت، به عنوان یک اثر قابل اعتنا در بخش مسابقه بین المللی در کنار بهترین آثار مستند  سال از سایر کشورهای جهان حضور انتخاب شد.

No comments:

Post a Comment