Saturday, October 6, 2012

فیلم کوتاه شب خاکی ساخته علی هزار در سه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه



فیلم کوتاه مستند شب خاکی ساخته علی هزاره بعد از حضور در چندین جشنواره بین‌المللی فیلم حالا در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم دانشجویی پویترز در فرانسه٬ شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند جیهالوا در جمهوری چک و در جشنواره فیلم و ویديو داکفست آلمان حضور دارد.

فیلم مستند شب خاکی ساخته فیلم ساز جوان، علی هزاره، پیش از این برنده دو جایزه مهم، در سی و چهارمین فستیوال بین المللی سینما دو رئال فرانسه (سینمای حقیقت) شد.
در شب پایانی این فستیوال دوبار نام افغانستان شنیده شد و فلم شب خاکی جایزه نگاه ویژه داوران و جایزه بهترین مستند کوتاه سال را از آن خود ساخت.
 علی هزاره فیلم ساز جوانی است که سال ها در تلویزیون های خصوصی کشور، در بخش های تولید و کارگردانی مشغول به کار بوده است. مدتی نیز در تلویزیون ملی، در بخش تولید برنامه های ویژه برای کودکان کار کرده است.
            
شب خاکی، محصول سال 2011 آتیلیه واران افغانستان است که به دلیل نگاه ویژه فیلم ساز به شرایط اجتماعی افغانستان، از سوی هیات داوران فسیتوال سینما حقیقت، به عنوان یک اثر قابل اعتنا در بخش مسابقه بین المللی در کنار بهترین آثار مستند  سال از سایر کشورهای جهان حضور انتخاب شد.

No comments:

Post a Comment