Tuesday, October 1, 2013

نشست رسانه‌ای جشنواره فیلم حقوق بشر افغانستان برگزار شد.

نشست رسانه‌یی دومین جشنواره بین‌المللی فیلم حقوق بشر افغانستان ساعت ده پیش از چاشت روز شنبه با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی و بانو دیانا ثاقب مدیر اجرایی دومین جشنواره فیلم حقوق بشر افغانستان برگزار شد.
به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه افغانستان»: نشست رسانه‌یی دومین جشنواره بین‌المللی فیلم حقوق بشر افغانستان با حضور دیانا ثاقب مدیر اجرایی جشنواره٬ صحرا موسوی مدیر توسعه٬ حسن زکی‌زاده مسوول بخش رسانه‌‌ها٬ یاسین نگاه مدیر روابط عمومی٬ ابراهیم عارفی رییس افغان فیلم و رویا سادات رییس خانه‌ فیلم رویا و عضو کمیته گزینش فیلم‌های جشنواره و جمع زیادی از رسانه‌های داخلی و خارجی در « انستیتوت فرانسه برای افغانستان» برگزار گردید.

در این نشست رسانه‌یی ضمن ارایة توضیحات لازم از سوی گروه برگزاری جشنواره و نهادهای همکار دربارة جشنوارة فیلم حقوق بشر افغانستان و هدف از برگزاری آن، به تمام پرسش‌های خبرنگاران نیز پاسخ‌های درست و اساسی ارایه گردید. جشنوارة بین‌المللی فیلم حقوق بشر افغانستان یک جشنوارۀ بین‌المللی است که به سینمای حقوق بشری اختصاص داده شده تا از این راه به تشویق فیلم‌سازان و هنرمندانی بپردازد که دوربین خود را برای به تصویر کشیدن پای‌داری و ایستاده‌گی در برابر نابرابری، بی‌عدالتی، تبعیض، تعصب، جنگ و خشونت در جهان به کار می‌گیرند.

مدیر اجرایی این جشنواره گفت: مراحل مقدماتی برگزاری این جشنواره از سال ۱۳۸۸ خورشیدی تاکنون در جریان است و دور نخست جشنواره در سال ۱۳۹۰ در شهرهای کابل و مزارشریف برگزار گردید.

دومین دور این جشنواره از تاریخ ۱۳ تا ۱۸ میزان ۱۳۹۲ در کابل و بامیان برگزار می‌گردد.

No comments:

Post a Comment