Sunday, October 13, 2013

فراخوان نخستین جشنواره فیلم مهرگان

نخستین جشنواره فیلم مهرگان در آذرماه/ قوس امسال برگزار می‌شود. 

به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه افغانستان»: آکادمی هنر و علوم سینمایی با حمایت مالی بنیاد مهرگان عمران٬ در راستای ارتقای سطح بینش و آگاهی عمومی و رشد سواد بصری جامعه و همین‌طور ایجاد بستر و زمینه‌های مناسب برای تولید آثار ارزشمند هنری در زمینه‌ فیلم‌سازای و ایجاد تحرک و انگیزه برای فیلم‌سازان کشور نخستین جشنواره فیلم مهرگان را برگزار می‌کند.

این جشنواره دو بخش اصلی و جانبی برگزار می‌گردد که فیلم‌های کوتاه٬ نیمه بلند مستند و داستانی در بخش اصلی مسابقه و فیلم‌های بلند سنمایی صاحب نام و برجسته‌ی کشور در بخش خارج از مسابقه به نمایش گذاشته می‌شود.

جشنواره فیلم مهرگان تندیس زرین٬ لوح یادبود و جایزه نقدی را به برگزیدگان در بخش‌های بهترین فیلم داستانی٬ بهترین فیلم مستند٬ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران٬ بهترین فیلم‌نامه٬ جایزه بهترین طرح تحقیقی و گوینده‌گی فیلم‌های مستند اهدا خواهد کرد.

فیلم‌سازان می‌توانند فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند خود را تا ۳۰ مهرماه/میزان امسال به نشانی: کابل٬ سرک دهبوری٬‌ ایستگاه سابقه٬ پل داکتر مهدی٬ آکادمی هنر ارسال کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۷۸۲۵۹۵۵۹۶ تماس بگیرید.
نخستین جشنواره فیلم مهرگان به مدت پنج روز از بیستم تا بیست و چهارم آذرماه/قوس امسال در سینما آریانا و تالار دانشکده هنرهای زیبای کابل برگزار می‌شود.


No comments:

Post a Comment